סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

ראש השנה (שתהיה מתוקה!)

קודם כל אני צריכה להתוודות- הפעם הרוב הגדול של הקרדיט מגיע לאמא המוכשרת. בדרך כלל יש לנו שותפות טובה אבל הפעם רוב המאמץ היה שלה. 

ואחרי שהתוודתי הגיע הזמן להגיע לכל העיצוב והטעם סביב ארוחת החג השנה. כמו תמיד כמה שבועות לפני האירוע אנחנו מתחילות לגבש קונספט, הרעיונות הראשונים שעלו לנו לראש היו כמובן דבורים ודבש (כבר עשינו), ורוד וירוק (כבר עשינו) וכך הלאה... בסופו של דבר החלטנו ללכת על פריחה סגולה, פריחה לכבוד התחלות חדשות לשנה חדשה וסגול פשוט כי זה צבע יפה. והתוצאה הייתה משגעת!

הלהיט הגדול של הערב היו החלות האישיות שאמא הכינה, כל חלה עוצבה בצורת פרח כשבמרכזה צלוחית דבש אישית (מי אמר דאבל דיפינג!?). החלות נאפו מראש עם מנג'ט של קאפקייקס במרכזן כך שלאחר שהתקררו כל מה שנותר לעשות זה למזוג דבש ולהוסיף כפית חמודה. נכון שאתם רוצים להכין גם, מתכון וצילומים של שלב אחר שלב? זה יגיע באחד הפוסטים הבאים


בחרנו קשיות נייר סגולות והוספנו להם דגלונים עם ברכות לשנה החדשה (אושר, בריאות, נחת...) כל אורח קיבל ברכה שונה מעט J בכל אירוע/חגיגה כיף להשתמש בקשיות נייר, קודם כל כי הן מוסיפות המון צבע, עם דגלוני נייר (שקל להכין) אפשר להתאים בקלות את הנושא והמינוס היחיד שלהן הוא המחיר, אבל אפשר להזמין מסין (אליאקספרס) ממש בזול- אנחנו הפעם לא הספקנו אבל בעבר קנינו משם וזה מוזיל את העלויות בעשרות אחוזים לפחות.

את כרטיסיות ההושבה עיצבתי בגווני סגול ולאחר ההדפסה הדבקנו אותן על בריסטול שחור שנראה נפלא על המפה הלבנה. השתמשתי בפונטים חינמיים שמצאתי באינטרנט, אני חייבת לציין שפונטים יפים משדרגים כל עיצוב שעושים, בעבר הייתי משתמשת רק בפונטים הבסיסיים שמגיעים ובמבט לאחור אני מבינה כמה בסיסי זה נראה. כך שאם אתם מעצבים לעצמכם דברים לאירוע/ארוחת חג שווה להשקיע עוד כמה דקות ולהוריד פונטים מיוחדים (פשוט חפשו פונטים חינם בעברית בגוגל).


על מעמד 3 קומות הנחנו קאפקייקס דבש (פשוט יוצקים את תערובת עוגת הדבש לתוך מנג'טים ומעוגת דבש משעממת מקבלים קאפקייקס מדליקים!), לקישוט אמא הכינה רימונים סגולים מבצק סוכר- קנינו את הבצק סוכר צבוע מראש כי אחרת צריך מ-ל-א צבע מאכל כדי להגיע לגוונים כהים, כמו שרואים פה. וכמובן, נשיקות קטנטנות בסגול-לבן (כדי להכין גם: לפני שמכניסים את התערובת של המרנג לשקית הזילוף, שמים "פס" של צבע מאכל לבחירתכם על דופן השקית, אח"כ מוסיפים את התערובת ומזלפים) 


הוספנו ראנר סגול, מפיות סגולות, ופרחים סגולים מושלמים שאמא קיבלה לחג (ממי שמכירים אותנו הכי טוב ולא היו מעיזים להביא גוון שלא משתלב בעיצוב!) ותראו עם איזה שולחן מהמם קיבלנו את פני השנה החדשה:


אה, והיו גם קינוחים, בקטנה- כי ככה אמא לא מגזימנית:
  • עוגת גבינה עם בצק עוגיות שוקולד-צ'יפס
  •  קינוחי טפיוקה ופירות יער (פרווה/טבעוניים)
  • מוס עוגיות לוטוס
  •  פאי תפוחים וקינמון
  • ומלבי רימונים 




כל מה שנשאר לנו לאחל שתהיה לכולנו שנה יפיפיה ומתוקה בדיוק כמו ערב החג הזה!

יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

טראפלס טבעוניים

כבר כמה זמן אני משתעשעת עם הרעיון הזה של טבעונות, קצת קוראת באינטרנט ומידי פעם קוראת מתכונים ותוהה איך אפשר לחיות בלי שמנת... אני לא אוהדת גדולה של בשר ובקושי אוכלת בשר. אבל חמאה זו אבן היסוד במטבח של אמא! לא ברור איך אפשר בלי! אז עוד לא הפכתי לטבעונית (למרות שאני מחבבת את העניין) אבל כן הכנתי מתכון טבעוני טעים בטירוף. טראפלס "קרמל" עם חמאת בוטנים ושוקולד, מלווה בנגיעה של מלח גס (שאפשר גם לוותר עליו אם אתם לא אוהבים).


 החודש כחלק מפרויקט "כחומר ביד הבלוגר"- זה שסיפרנו לכם עליו בפוסט סופלה הלימון (אם פספסתם לחצו כאן להסבר המלא) נבחר חומר הגלם – תמרים. וכמה שאני אוהבת תמרים, הצורה המועדפת עליי היא הבסיסית ביותר, תמרים צהובים (כן כן כאלו שאתם רואים בסופרמרקט ואין לכם מושג מי קונה אותם) אני מקפיאה אותם ואוכלת אותם קפואים. אני משוגעת על המרירות העזה והמתיקות שמתערבבים יחד, כיום בעיקר מטעמי דיאטה אני מעדיפה לצמצם את התענוג (כי מי באמת יכול לעצור אחרי שניים...).

כשחשבתי איזה מתכון להכין מתמרים נזכרתי שאמא לא אוהבת עוגת דבש אבל יש לה עוגת תמרים בחושה שיוצאת דומה למדי לעוגת דבש שהיא מכינה הרבה ולקראת ראש השנה נפרסם מתכון שלה. אבל הפעם החלטתי ללכת על משהו שונה לחלוטין ולגמרי מחוץ לאיזור הנוחות שלנו ומבוסס על מתכון שפעם ראיתי באינטרנט.

רוצים להכין? זה ממש קל! בשלב הראשון לוקחים 8-10 תמרי מג'הול לחים (ואם הם לא מאד לחים משרים אותם 10 דקות במים רותחים ומסננים), מוציאים את הגרעינים וטוחנים להם את הצורה עד שהם הופכים למין ממרח ואז מוסיפים להם כף שמן קוקוס ומערבבים. אמא הגיעה הבייתה מיד אחרי שסיימתי להכין את התמרים ומיד קפצתי עליה ואמרתי לה לעצום את העיניים, לטעום ולהגיד לי מה היא טועמת. התשובה הייתה "ריבת חלב או קרמל" – יש! אכן יוצא טעם של קרמל עם מרכיב הרבה יותר בריא. שמים במקרר לחצי שעה ואז מוציאים ויוצרים כדורים בגודל בינוני, בכל כדור עושים גומה באמצע. בינתיים מחממים חמאת בוטנים במיקרו ומוסיפים מעט שמן קוקוס, ושמים בזהירות עם כפית בתוך כל גומה ומחזירים את הכדורים למקרר לחצי שעה עד שעה. ממיסים שוקולד מריר, אנחנו המסנו במיקרו אבל אם אתם במצב רוח מגזימני אפשר גם בקערה מעל סיר שבתוכו מים רותחים קלות. טובלים בזהירות כל כדור בשוקולד ומניחים על תבנית שמכוסה בנייר אפייה (זה טריקי וגם מלכלך, כי מצד אחד רוצים לצפות את כל הכדור בשוקולד אבל צריך גם איכשהו להחזיק את הכדור... פתרון אפשרי הוא להכין את הכדורים על מקלות לוליפופס. אני דוקא בחרתי באופציה הטעימה והתלכלכתי (: ) מפזרים מעל מעט מלח גס ומחזירים למקרר עד שהשוקולד מתקשה.

כמה מילים על התמונות. אני תמיד מנסה לצלם תמונות יפות של הקינוחים וגם של שלבי ההכנה שלהם אבל הפעם פשוט לא יצא לי, קודם כל שכחתי לצלם את השלבים ואז כשכבר נזכרתי לא שמתי לב ששינו את כל ההגדרות במצלמה וגם את העדשה כך שכל התמונות יצאו על הפנים. בסופו של דבר התמונה הכי טובה צולמה בטלפון של אחותי... ובכל אופן נראה יאמי! מבטיחה לשפר בפעם הבאה.

אני רוצה להזכיר לכם שלמרות שזו העונה הכי טובה לתמרים (טריים) אפשר להשיג תמרים יבשים/לחים כל השנה. ואם אתם רוצים עוד רעיונות למתכונים נפלאים, הנה כתבה במנטקה עם המון רעיונות נפלאים של אופות מוכשרות: http://www.manteka.co.il/items/1284.html