סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום רביעי, 29 בפברואר 2012

אני פורים 2012 :)


מי שמכיר את אמא גלית ואת המשפחה שלי יודע שפורים הוא ה-חג שלנו, הכל התחיל בתחפושת תות הום-מייד לפני 22 שנה, המשיך דרך אינספור קונסטרוקציות, בדים, תחרויות, ואפילו הופעה אחת בטלויזיה... בכל שנה ארבע תחפושות מושקעות ומקוריות להדהים!

לפני שבוע בערך קיבלנו חבילה מליהי ממותק בוטיק-סוכר, לשמחתנו היא כבר טרחה להזהיר במייל מסט החותכנים שקיבלנו (וחסכה לנו שעות של התלבטויות):


חותכני אוזני המן, איזו המצאה!

אז בואו נדבר רגע על קינוחים של פורים, זה בהחלט אחד החגים המשעממים בתחום האפייה- אם תעברו בכל סופרמרקט תראו ערימה חומה ולא מפתה של משולשים ממולאים לרוב בפרג. זה לא שיש לנו משהו נגד אוזני המן, אפילו די אוהבות אבל חייבים להודות שחתיכים הם לא. אז החלטנו לרגל החג לקחת את המאפה הבסיסי הזה ולשדרג אותו כדי שיתאים לחגיגיות ולצבעוניות של פורים.

התחלנו עם בצק עוגיות חמאה הטוב והמוכר שלנו (הנה לינק למתכון שכבר פרסמנו), נכון יש בצקים מיוחדים לאוזני המן אבל הבצק הזה טעים, פריך ונוח לעבוד איתו.
את הבצק חילקנו ל-3 חתיכות וצבענו כל חתיכה בצבע אחר, כאן קצת חששנו כי אף פעם לא צבענו בצק עוגיות אבל הצבעים של Magic-Colors עשו את העבודה בצורה נפלאה והצבעים נשמרו היטב גם באפייה.


עכשיו צריך לבחור באיזה גודל חותכן רוצים להשתמש, ככל שהחותכן גדול יותר כך ניתן לרדד את הבצק עבה יותר. אנחנו השתמשנו בחותכן בינוני/קטן. מרדדים את הבצק וחורצים צורות עם החותכן.


בוחרים מילוי, אנחנו הלכנו על הקלאסי: ממרח תמרים, שוקולד השחר או ממרחית. כדי שיהיה נוח למלא את אוזני המן אנחנו ממליצות למלא שקית סנדביץ' קטנה במילוי ולגזור את הצ'ופצ'יק, זה נוח (וגם כיף כי לא צריך לשטוף אח"כ...)



שמים כמות קטנה של המילוי במרכז העוגיה ומקפלים את 3 ה"דפנות", מהדקים היטב את הפינות (מומלץ להשתמש בקצת מים כדי שהפינות ידבקו היטב)


לתנור, ואז לזלול!




בנוסף, הכנו קופסאות משולשות מאוריגמי, גם גדולות שיכולות לשמש למשלוח מנות וגם קטנטנות שמתאימות בדיוק לעוגייה אחת (אפשר למצוא כאן הדרכה מצולמת להכנת הקופסאות).


ובהזדמנות זו אני רוצות לפרגן שוב לחברות ה DT הנפלאות שלנו, שווה לקפוץ ולראות מה הן הכינו לפורים (אפשר ללחוץ על כל שם וזה יוביל אתכם לאתר שלה):
   - יוד
   - מיתוש

3 תגובות:

  1. איזו צבעוניות משמחת!
    ויוה לה פורים!!!

    השבמחק
  2. משגע אין מילים צבעוניות שופעת ומתוחכמת

    השבמחק
  3. איזו הדרכה נפלאה! תודה רבה. הבצק הצבעוני הדליק אותי... אני משערת שלא צריך לחכות עד לשנה הבאה ואפשר לנסות גם עם עוגיות רגילות.. נכון?

    השבמחק