סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום ראשון, 1 ביוני 2014

עוגת אבטיח טרי!

אם הייתי מציעה לכם את העוגה הבאה: אין צורך בביצים, ניתן להכין אותה ללא גלוטן וגם בגרסה טבעונית ואין צורך באפייה- מה הייתם אומרים? נשמע טוב הא!

נתחיל בתמונה של העוגה היפה (כאן הכנו אותה בגרסת מיני אבל תכף תראו שאין שום בעיה להגדיל):


ואז כשחותכים אותה מגלים את הפלא:


עוגת אבטיח ובולגרית! מתאימה לחגיגת שבועות או לערב קיץ חם (ניתן להכין גם ללא בולגרית, הסברים בהמשך). כמה אנשים שאלו אותנו מאיפה הרעיון, אז למעשה כבר לפני כמה שנים ראיתי באחד האתרים מחו"ל עוגה דומה רק שהם ציפו אותה בקצפת. למרות שהעוגה הייתה יפה ומעניינת הרגשתי שזה פשוט לא מתאים ביחד, בישראל אנחנו אוכלים אבטיח כשחם ועוגת קצפת מתאימה הרבה יותר לחורף. לקראת שבועות נזכרתי שוב בעוגה הקטנה ואז נדלקה לי נורה צהובה מטאפורית מעל הראש, אה הא! בולגרית! לשמחתי יש לפחות 2 יצרים של גבינה בולגרית למריחה, לא נורא יקרה וקל להשיג אותה בכל סופרמרקט. בגלל שקניתי אותה לפני חג השבועות היא גם חיכתה לי במקרר בכניסה לחנות ועוד במבצע, שווה!

איך מכינים:
-        חותכים את האבטיח לצורה של עוגה (עם חותכן גדול או בעזרת סכין חדה)
-        מייבשים היטב את האבטיח עם נייר סופג, זה חשוב כי אחרת הציפוי לא יידבק לאבטיח
-        קונים בולגרית למריחה ומצפים את כל ה"עוגה"
-        מקשטים ובתאבון!







אפשר להחליף את הבולגרית בקצפת יציבה וסמיכה (אפשר להסמיך אותהבעזרת אינסטנט פודינג וניל למשל) או בקרם חלב קוקוס (לגרסה טבעונית), חלק הקוקוס דורש קצת יותר השקעה והתארגנות מראש אבל שווה. בנוסף, לאחרונה אמא מכינה יותר ויותר קינוחים פרווה וניתן להשתמש בקרם הקוקוס כבסיס לקינוחים מתוקים. בפסח האחרון היו לנו כוסות אישיות ממולאות בשכבות של קרם קוקוס ומוס שוקולד פרווה.
איך מכינים קרם מחלב קוקוס? קונים קופסאת שימורים של קרם קוקוס, מאחסנים אותה הפוכה במקרר למשך יום/יומיים, לאחר מכן פותחים בזהירות ושופכים את הנוזל. מעבירים בזהירות את הקרם שנותר לקערת מיקסר ומקציפים עד להתייצבות (אפשר להוסיף כף של פודינג וניל ו/או אבקת סוכר להמתקה).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה