סוויטיס / אפייה וסטיילינג קינוחים

יום ראשון, 8 ביוני 2014

קאפקייקס פיראטים! הדרכה שלב אחר שלב בצק סוכר

החלטנו לפנק בהדרכה לציפוי לקאפקייקס בצורת פיראט חמוד, כזה שלא ישאיר את האורחים שלכם אדישים...

באופן כללי, מבחינת ציפוי לקאפקייקס יש 2 אופציות עיקריות:

1.     ציפוי רך (קצפת, קרם חמאה, גנאש וכו')
2.     ציפוי קשיח (בצק סוכר, מרציפן וכו')
היתרון (הגדול) בשימוש בבצק סוכר הוא נוחות ההעברה והאחסון של הקאפקייקס, החסרון הוא שלא כדאי לשים בצק סוכר במקרר כי הוא תופס לחות. מכיוון שהקאפקייקס שלנו ממולאים בקרם וניל חלבי ומשגע שצריך להיות במקרר, הכנו מראש ובנפרד את הקישוט מבצק סוכר ורק ברגע האחרון "הדבקנו" על הקאפקייק בעזרת מנה נדיבה של קרם שוקולד (גנאש שוקולד מריר למעשה).

אז למלאכה: הכינו מראש בצק סוכר בצבעים אדום, שחור וצבע גוף. אחד ה"תענוגות" שאנחנו ממש מעדיפות לוותר עליהן הוא צביעת בצק סוכר (גם הידיים המלוכלכות וגם להגיע לגוון שרוצים, במיוחד שחור! אבל מה רע בפינגוון סגול?!). למזלנו היום כבר אפשר למצוא בקלות בצק סוכר צבוע ומוכן לשימוש.

חזרה לפיראטים, רדדו בצק סוכר בצבע גוף וחיתכו בעזרת חותכן עיגולים בהתאם לגודל הקאפקייקס שלכם. כדי לקבל פנים קצת קעורות הנחנו את העיגולים על גב תבנית חצי עיגול (אבל אפשר גם להשאיר שטוח). את הפה אפשר לסמן בעזרת פיית זילוף ובעזרת קיסם את האף.



לפני סימון העיניים נכין את הבנדנה האדומה, מרדדים בצק סוכר אדום וחותכים עיגולים (באותו גודל חותכן כמו הפנים). חותכים בערך שליש מהעיגול כך שמכל עיגול יוצאות 2 בנדנות (ניתן לחתוך קו ישר או מעוגל).


מדביקים לפנים באמצעות מעט מים, מסמנים את העין הגלויה ומוסיפים אוזניים


בעזרת בצק סוכר שחור מגלגלים כדור קטן ועין ומכינים רטייה (שוב מדביקים לפנים בעזרת מעט מים).
בעזרת אבקת צבע מאכל אדום או ורוד מוסיפים לחיים/


מוסיפים לבנדנה עיגולים מבצק סוכר לבן, וזהו!



כמה מילים על בצק סוכר...
אין ספק שבצק סוכר זו דרך נפלאה לקשט קינוחים ועוגות, ניתן לצבוע אותו לכל צבע ולפסל (כמעט) כל דבר! כמו בהדגמה הזו הפכנו קאפקייקס שוקולד משעממים למראה לקינוח מרשים. כשמארגנים חגיגה או שולחן קינוחים ובוחרים נושא (למשל: ורוד-לבן לבריתה) קל מאד ליצור מראה אחיד ומושלם על ידי הוספת קישוטים מבצק סוכר בצבעים המתאימים. אנחנו אישית מאד אוהבות את הטעם של בצק הסוכר, אבל אפשר גם להוסיף לו תמציות בטעמים שונים למי שלא אוהב או כדי ליצור גיוון.

עדיין יש הרבה אנשים שחוששים להתעסק עם בצק סוכר, אבל אם תיזכרו בפלסטלינה שרובנו שיחקנו בה כשהיינו ילדים מדובר בדבר דומה מאד- ממש משחק ילדים! ניתן להשיג בצק סוכר בחנויות מתמחות, חנויות לכלים חד פעמיים, חנויות ממתקים ועוד. כיום אפשר לקנות בצק סוכר צבוע מראש ובכמויות שונות, שימו לב שבצק סוכר (בניגוד לפלסטלינה) נוטה מאד להתייבש, כך שצריך לשים לב שסוגרים את המכסה היטב אחרי שמשתמשים. אפשר לרכוש חותכנים שמייצרים צורות (כוכבים, לבבות, פרחים וכו'), לטעמנו החותכנים הכי טובים הם של wiltons אבל לצערנו הם גם הכי יקרים... חלק מהזולים יותר יעבדו וחלק ישברו לפני שתספיקו לעבוד איתם אז לשיקולכם.

אם רוצים לצפות עוגה שלמה זה אתגר קצת יותר גדול (במידה ורוצים שזה יראה טוב), יש באינטרנט המון סרטוני הדרכה. אבל מניסיוננו זה ממש לוקח תרגול וכדאי תמיד לרדד שכבה מעט עבה יותר ממה שממליצים, אבל עדיין ההתעסקות עם כמות גדולה של בצק סוכר היא פחות נעימה לנו (מאשר לפסל פרחים קטנים למשל).

אופציה נוספת היא פיסול דמויות, זה כבר ממש לא לכל אחד ולוקח לפעמים המון המון זמן. למי שזוכר ולמי שלא הנה עוגת קופיף מתוק שהכנו בעבר לאחיין מתוק והייתה להיט אצל הילדים וגם אצל המבוגרים:

תגובה 1: